Bedrijfsfotografie: een vak apart

In dit digitale tijdperk zoeken klanten, van welke bedrijfstak dan ook, vaak online naar de informatie die ze nodig hebben alvorens ze een product of dienst afnemen. Naast gegevens over het product of de dienst zelf, willen zij ook meer weten over wie de leverancier is en hoe het bedrijf te werk gaat. Hierdoor krijgt de (toekomstige) klant een beeld over de te verwachten kwaliteit.

Voor u, als ondernemer, is het dan ook van het grootste belang duidelijk te laten zien waar uw organisatie voor staat. Websites en brochures hebben en groot bereik en bedrijfsfotografie is een belangrijk communicatie- en marketingmiddel. Zowel online als via drukwerk kunt u een goed beeld van uw bedrijf geven. Wanneer u betrouwbaarheid uitstraalt, zult u eerder het vertrouwen van een prospect winnen.

Bij het maken van een professionele bedrijfsreportage worden vele foto’s gemaakt, van het pand, de machines en uw medewerkers. Dit kunnen portretfoto’s zijn, maar ook foto’s die gemaakt zijn tijdens het uitvoeren van hun werkzaamheden. Een ervaren bedrijfsfotograaf kan hier veel diversiteit in aanbrengen, zodat de foto’s voor verschillende doeleinden gebruikt kunnen worden. Zo kunt u een artikel in de pers laten voorzien van foto’s of officiële stukken, zoals een jaarverslag, van beeldmateriaal voorzien. Ook presentaties krijgen een persoonlijker karakter met bedrijfsfotografie.

Om u te onderscheiden van andere bedrijven, is het van groot belang om in een bedrijfsreportage de essentie van uw bedrijf duidelijk in beeld te brengen. Een goede bedrijfsfotograaf kan sfeer, emotie en gevoel perfect vastleggen, waardoor een afbeelding vaak meer zegt dan 100 woorden. Voor nieuwe klanten zijn de foto’s op uw website vaak de eerste visuele kennismaking met uw bedrijf. De afbeeldingen ondersteunen de tekst en laten een professionele indruk achter. Door krachtige beelden van het bedrijfspand en de procestechniek en profielfoto’s van uw werknemers geeft u uw organisatie een gezicht.

Bedrijfsfotografie is niet alleen geschikt om met (nieuwe) klanten te communiceren. U kunt het ook gebruiken voor het opzetten van een training voor bestaande werknemers of voor het werven van toekomstig personeel. Professionele foto’s bij een vacature-advertentie of op social media geven een representatieve indruk van de werkzaamheden en de sfeer binnen uw bedrijf.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *